2012. december 21., péntek

Apokalipszis aperitiv

A világvégéhez igazodva eljött az esős világ vége.  Három napja nem esik. Hip-hip-hurrá!

Én közben előre nem látható időtartamra berendezkedtem Paeában Lioneléknél. Suzanne és Romain elköltözött, jött egy új lakótárs, Lionel meg állandóan gitározik. Szóval még mindig buli az élet : )

A világvége előestéjére barátok barátai kisebb partit rendeztek, ahol a bizonytalan jövőre való tekintettel kizárólag lazacot és libamájat fogyasztott a társaság. Tulajdonképpen jó buli ez a világvége tömeghisztéria. Van indok a féltve őrzött borokat, pezsgőket kibontani, összes pénzünket utazásra költeni, stb : D

Meg gyorsan pótolni, ami eddig elmaradt.

A napokban szóba került, hogy még nem kóstoltam a kenyérfa gyümölcsét. Igazából nem is tudtam, hogy ehető. Csodálkoztam, hogy miért kenyérfának hívják, ha a gyümölcsét mindenki csak odébb rugdossa, aztán pár napja jártam a Tahiti Múzeumban és láttam, hogy ez volt az egyik legfontosabb élelmiszer itt, a Marquesas szigeteken meg még ma is a napi étkezés része. Akkor hogy-hogy nem találkoztam még vele?!

Lionel, aki fél évet élt a Marquesas szigeteken és teljesen beépült a helyi közösségbe, ismeri az elkészítés módját, úgyhogy az apokalipszis partyra beszerzett két gyümölcsöt.

Eredetileg tábortűzben sütik, de gázon is elkészíthető.

A gyümölcsök majdnem fej nagyságúak. El nem tudom képzelni, milyen állagú vagy ízű étel kerekedik ki ebből, főleg nem a neve alapján. 


A kenyérgyümölcs szárát ki kell vágni. Itt fog távozni belőle a gőz a sütés közben. Mikor az alja már feketedik, kicsit fogatni kell, hogy egyenletesen átsüljön. Akkor jó, ha az egész vastagon szenes és néhol a fekete szén fehér hamuvá égett. Ha elkészült, kanál nyelével le lehet feszegetni róla a héját. Egy sült gesztenye állagú és illatú, fehér valamit kapunk, amit kenyér-szerűen fel lehet szeletelni.

Melegen nagyon finom. Olyan, mint egy óriási sült gesztenye. A szeleteket elvittük a bulira és természetesen libamájjal ettük. Isteni finom volt! Libamájjal együtt, picit kihűlve olyasmi lesz az íze, mint a krumplipürének.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése