2012. december 9., vasárnap

Jól esik


Megjöttem Tahitire. Itt nem esik az eső. Ömlik. Szakad. Mozdulni nem lehet a lakásból. Esős évszak, tudom én. De attól még elállhatna.

Első éjszakámat a reptérrel szemben, egy kis családi panzióban töltöttem (Chez Fifi - Faa). Egy 7 ágyas szobába költöztem be. Nem volt szobatársam. Rajtam kívül még 2 pacák lakott a panzióban, de másik szobákban. Hosszú távú vendégnek látszottak, szerintem albérlő-szerűek. A szállás egyszerű volt, de tiszta és olcsó (2300 Frank). A szobán nem volt ajtó, csak függöny. A tulaj meg éjfélig TV-t nézett (valószínűleg hallássérült), úgyhogy nem volt könnyű elaludni, cserébe viszont a felesége már hajnali 4-kor elkezdett takarítani. A zörgő kókuszpálma utáni éjszakámon már nem lett volna rossz rendesen pihenni, de ez van. Bírtam már ki hosszabb időszakot is alvás nélkül.

Reggel fél 9-kor találkozóm van Cecile-lel (akivel Raiateán nyaraltam). Este már nála alszom.

A reptéren találkozunk, aztán elkísérem egy kis karácsonyi shoppingolásra a városközpontba. 

Meglepetésemre Tahiti fővárosában már készülnek a Karácsonyra. Karácsonyi kirakatok, fenyődíszek, dekoráció az utcán, az üzletekben a télapócsokitól a színek szerint csoportosított üveggömbökön át a mikulássapkáig minden kapható. Nahát.
Az utcán még egy megélhetési mikulással is összefutunk. Pénzért fényképezkedik a gyerekekkel. Én is lefotózom, de takarékossági okokból hátulról. Titokban.



Elég szerencsések vagyunk, mert szolidra vált az eső. Esik, de lehet közlekedni. Néha még el is áll egy fél órára.
Ennek azért is örülünk, mert este szülinapi buliba megyünk, és nem baj, ha a vendégek a szakadó esőn kívül egymás hangját is hallják majd.

A buli Cecile egyik barátnőjénél, Marjorie-nál lesz. Volt.

Kertes ház a hegytetőn, kilátással Mooreára. Ilyen izéket eszünk, mint lazacos meg kaviáros szendvics, meg libamáj meg sushi. A társaság beszél angolul. És még jó fejek is. Az egyik srác csatlakozni akar hozzám, mikor a Cook-szigetekre megyek. Lehet, hogy lesz útitársam?

Jól indul a Tahiti társasági életem. Csak az eső ne lenne. . .


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése