2012. december 14., péntek

Napszúrás


Az időjárást elnézve nem hittem volna, hogy napszúrásom is lesz még idén.

De lett.

Merthogy kisütött a nap.

Csakhogy nem számítottam rá.

És mivel az egész napot a szabadban töltöttem, volt részem a napsütés minden pillanatában.

Többnyire csak ültem az árnyékban és élveztem a napos tengerpart látványát.

Háttérben Moorea hegycsúcsai


Aztán elmentem ebédelni. És 20 perc séta alatt eper-vanília (ahogy barátaim jellemeztek) színűre sültem. Égtem. Estére még hólyagjaim is lettek.

Ez azután történt, hogy Lioneléktől elköltöztem.


CS-gel nem illik 2-3 napnál tovább időzni senkinél, úgyhogy továbbálltam Paeából. Új házigazdám, Carole 34 éves, bejárta a világot egyedül, most pedig szellemileg sérült gyerekeket tanít. Lakótársa, Leslie, hasonló múlttal és munkakörrel rendelkezik. És egyikük sem szereti, ha a kanapészörföseik a lakásban időznek, amíg ők dolgoznak. Ezért voltam egész nap a tengerparton.

Mázlimra épp a náluk töltött két éjszakám alatt szerveztek Raclette-partyt barátaikkal, így részt vehettem életem első raclette vacsoráján.

A raclette egy francia sajtféle, amit olvasztva fogyasztanak. A hagyományok szerint télen, mikor a hegyekben az embereknek már kevés volt az élelmük, a régi sajtot úgy tették élvezhetővé, hogy a tűz mellett megolvasztották és kolbászra, főtt krumplira csorgatták az olvadt sajtot. A modern változat úgy néz ki, hogy mindenféle szalámik és sonkafélék, meg főtt krumpli kerül az asztalra a raclette sütő társaságában. A sütő egy kerek grill, amibe teflon lapátkákon lehet behelyezni a sajtszeleteket. Mindenki magának süti a sajtját és mivel az olvadás nem túl gyors, van idő beszélgetni. Igazi társasági étel. És még finom is.

Vacsora előtt még beugrottunk a Meridien Hotelbe, ahol épp tahiti táncelőadás volt. Elvileg a hotel vendégeinek, meg a vacsorázóknak tartják, de nem mi voltunk az egyetlenek, akik csak a show-t élvezték.

A show végén lehetett fényképezkedni a táncosokkal.
Közöm nem volt hozzájuk, de nehogymá kihagyjak egy ilyen fotót :)


Éjjel Carole-ék táncos mulatságba (vagy nevezzük diszkónak) mentek, amit én napszúrásom előrehaladott állapotára való tekintettel skippeltem. Másnap úgyis korán kellett kelnem, mert motoros túrára indultam Mooreára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése