2015. január 12., hétfő

Negombo

2014 november 27-30.


Szóval a kanapészörfölés sem jött be Ceylonban. Már csak 4 nap és elhúzhatok erről a szar szigetről!

Szerencsére a szálláshelyen, ahova tartottam, volt hely.



Egy idősebb nő üzemelteti. Van 3 szobája, mindegyikben 3-5 emeletes ágy. Az ajtók nem zárhatók, közös fürdőszoba a teraszon, meleg víz van, de csak forró vagy csak hideg, nem keverhető és a zuhanyból csak szivárog a víz. Valószínűleg ezek miatt kapott negatív értékeléseket a Tripadvisor-on és a Hostelworld-on. 

Nekem viszont tökéletesen megfelelt, ugyanis harmadannyiba került, mint a korábbi szállásom ugyanebben az utcában (ahol a zuhany miatt volt konfliktus), és nő volt a tulaj és a vendégek is szinte csak hátzsákos lányok voltak.

A nő érdekes vendéglátó volt. Járt reggeli az ágyhoz (Ennyi pénzért?!). Mikor felkeltem, megkérdezte, kérek-e enni. Mondtam, hogy egyelőre csak egy teát szeretnék, a reggelivel picit várnék. Megcsinálta a teát, letette elém és megkérdezte: Akkor most már akarsz enni?

Mondtam, hogy úgy 15 perc múlva szeretnék, ha nem gond. Vágott egy pofát, de elvonult. Öt perc múlva megjelent és közölte, hogy most akkor reggelizni fogok. Eddigre én már edzett voltam, úgyhogy mosolyogva megköszöntem a lehetőséget és mentem reggelizni. Legalább ő ne kezdjen üvöltözni velem :-)

Kellemes 4 napot töltöttem a szálláson. Volt éjjel-nappal internet (Ennyi pénzért?!), senki nem piszkált, adtak reggelit és már első nap kezembe nyomott a néni valami vouchert, amivel egy másik hostel BBQ partiján vehettem részt ingyen. A parti mondjuk nyomesz volt, 4-en voltunk és a kaja egy darab halból állt fejenként, köret nélkül, szóval a vacsora után még közösen beültünk egy étterembe enni.

Az idő mondjuk elég béna volt, szinte állandóan borult volt az ég, és orkán erejű szél fújt, de ez engem a szobában nem nagyon zavart. Egyszer elmentem egy kötelező jellegű városnézésre, megnéztem a központot (semmi extra, viszont nincs egy rohadt utcai szemetes sem, másfél órán hurcoltam magammal a kókuszdió héját, amiből ittam) meg a holland gyarmatosítók idejéből ránk maradt halpiacot. 



Sri Lanka Venecéje. Különben tök hangulatos hely.

Halászok nagy munkában a piac mellett


Részt vettem ayurvedikus masszázson is, mert sokkal olcsóbb volt, mint eddig bárhol és mert igazán megérdemeltem egy kis kényeztetést és mert a szálláson sikerült pénzt spórolnom. Egyébként nem nagyon mozdultam ki a hostelből, mert amikor megtettem, idegbajt kaptam a tuktukot, ékszert, teát, pénzváltást, éttermet, szállást, masszázst, idegenvezetést és barátságot ajánlgató helyiektől, akik 3 méterenként szólítottak le és bárhogyan is reagáltam, én voltam a köcsög a végére.

Indulásom reggelére a tulaj intézett nekem reptéri transzfert. Olyan áron, mint a tuktuk, de ez autó volt. Tehát gyorsabb. A gyorsaság meg fontos volt, mert már utolsó előtti napomon is percekben számoltam a távozásig hátralévő időt. Sri Lanka két és fél hónap alatt felkerült az "ide többet soha" listám élére, megelőzve Thaiföldet. Ami azért nagy szó.


Ég veled Sri Lanka!!!!!!!!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése